فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب

ساخت وبلاگ

رسانه‌های داخلی تایلند اعلام کردند: اجلاس آب آسیا – اقیانوسیه امروز (دوشنبه) رسما در شهر «چیانگ مای» این کشور و با سخنرانی نخست‌وزیر تایلند در مراسم افتتاحیه این اجلاس، آغاز شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این رسانه‌ها در عین حال از برگزاری چندین نمایشگاه، برنامه و رویداد جانبی در حاشیه این اجلاس خبر دادند. همچنین طی دو روز گذشته دو کارگاه فنی نیز در آستانه این اجلاس با محوریت «امنیت آب» برگزار شد.

کارشناسان زیست‌محیطی حاضر در این نشست منطقه‌ای اظهار داشتند: این اجلاس دومین اجلاس آب در منطقه آسیا – اقیانوسیه است که با هدف ارزیابی و کشف راه حل‌هایی برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات مربوط به مدیریت و امنیت آب برگزار می‌شود.

اکنون پس از گذشت بیش از پنج سال از برگزاری اولین اجلاس آب آسیا – اقیانوسیه که در سال 2007 میلادی در ژاپن برگزار شد، دولت تایلند میزبانی دومین دور این نشست را با همکاری سازمان گردهمایی آب آسیا – اقیانوسیه و با حمایت‌ سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برعهده گرفته است.

بر همین اساس، برگزاری دور دوم اجلاس آب آسیا - اقیانوسیه در شهر «چیانگ مای» تایلند برای روزهای نوزدهم و بیستم ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان گردهمایی آب آسیا – اقیانوسیه،‌ موضوع امسال این اجلاس «امنیت آب و چالش‌های بلایای طبیعی مرتبط با آب: رهبری و تعهد» عنوان شده است.

در بیانیه این سازمان تاکید شد: آب یک منبع حیاتی و اساسی است و به همین دلیل مدیریت پایدار آن، محور امنیت انسانی و رشد اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها است. لذا برای دستیابی به مدیریت پایدار این منبع حیاتی، رهبری قدرتمند و تعهد قطعی از جانب سران کشورها، بسیار حائز اهمیت است.

این اجلاس منطقه‌ای فرصتی مغتنم برای ارتقای گفت‌وگوهای فعال میان رهبران منطقه‌ای و ایجاد همکاری‌های موثرتر و هماهنگی بهتر در راستای دستیابی به امنیت آب در منطقه آسیا – اقیانوسیه است.

پيشنهاد ايران در اجلاس جهاني آب
معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور افزايش مشاركت و همكاري در حوضه‌هاي آبريز فرامرزي، منطقه‌اي و بين‌المللي براي مقابله با سيل، خشكسالي و كمبود آب ضروري دانست و گفت: تعادل بين عرضه و تقاضاي آب و بسيج سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي آب و خدمات بهداشتي آن بايد در دستوركار كشورهاي منطقه قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، مهندس محمد جوادمحمدي‌زاده در اجلاس جهاني آب در كشور تايلند با بيان اينكه منطقه آسيا و اقيانوسيه از نظر منابع آبي دچار بحران‌هاي متعددي نظير خشكسالي، كمبود منابع آب شيرين و در برخي مناطق با بحران‌هاي ناشي از سيل و طوفان مواجه است، تاكيد كرد: آب در هسته اصلي توسعه پايدار قرار داشته كه بطور تنگاتنگ با تعدادي از چالش هاي مهم جهاني در ارتباط است و يكپارچه سازي آب در توسعه پايدار اهميت زيادي دارد.

وي با اعلام اينكه كشورهاي منطقه با هدف تأمين آب آشاميدني سالم و مقرون به صرفه كه حق همه آحاد بشر مي باشد بايد مساعي خود را در جهت افزايش توان ذخيره آب به كار گيرند، اظهار داشت: تزريق آب هاي زيرزميني و تقويت آب خوان ها ، ذخيره سازي آب به روش هاي سنتي در مقياس كوچك و نگهداري آب بارش ها و ذخيره اب در اراضي پست و تالابي مي تواند موثر باشد.

محمدي زاده ادامه داد : با تغيير در روش مديريت منابع آب نسبت به تبيين مباني تجارت آب و لحاظ اثرات آب مجازي بر اقتصاد ملي و همچنين تعيين بهاي واقعي خدمات آب و ارزشگذاري آن به تفكيك مصرف كنندگان و مديريت شفاف منابع آب با تمركز بر روي درخواست هاي مصرف كنندگان و افزايش مشاركت همگاني مردم در تأمين ، نگهداري و مصرف آب نيز باعث افزايش توان ذخيره آب در منطقه خواهد شد.

وي افزايش مشاركت و همكاري در حوضه هاي آبريز فرامرزي ، منطقه اي و بين المللي براي مقابله با سيل ، خشكسالي و كمبود آب ضروري دانست و گفت: تعادل بين عرضه و تقاضاي آب و بسيج سرمايه گذاري در زيرساخت هاي آب و خدمات بهداشتي آن بايد در دستور كار كشور هاي منطقه قرار گيرد.

محمدي زاده با تاكيد بر ارزش نهادن به عوامل اكوسيستمي ، خاطر نشان كرد: توجه جدي به حقابه اكوسيستم هاي حياتي نظير تالاب ها ، رودخانه ها ، درياچه ها ، خدمات اكوسيستمي نظير كنترل سيلاب ، آبياري ، توسعه صنعت گردشگري و حمل آبي از طريق منابع آبي مي تواند سالانه چندين تريليون دلار درآمد ايجاد كند.

وي افزود: حمايت از حوضه هاي آبريز و حفاظت از جنگل ها و مراتع و تقويت سفره هاي آب زيرزميني ، تالاب ها و درياچه هاي آب شيرين نقش زيادي در استمرار و افزايش اين مهم درآمدي دارد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه از توسعه بي رويه اراضي كشاورزي آبي بايد جلوگيري شود، تصريح كرد: استفاده بهينه آب در توليدات كشاورزي از طريق اصلاح مديريت و توزيع منابع آب در بهره گيري از فن آوري هاي نوين و استفاده مجدد از آب مصرفي ، موجب افزايش توليدات كشاورزي و مصرف كمتر آب مي شود.

محمدي زاده پيشنهاد كرد در برنامه جامع و مستمر ، دولت ها درصدي از توليد ناخالص ملي خود را به حل مشكلات آب و بحران آن تخصيص دهند و نهادهايي براي حل اختلافات و هماهنگ كردن منابع مشترك از جمله منابع آبي مشترك تشكيل شود .

رييس سازمان حفاظت محيط زيست خواستار مبادله آب و صادرات آن بين كشورهاي منطقه با توجه به توجيهات فني ، اقتصادي ، اجتماعي ، امنيتي ، سياسي و زيست محيطي با رعايت حقوق ذينعفان در هر حوزه شد.

وي تاكيد كرد: اعطاي تسهيلات لازم به بهره برداران آب در راستاي طلب منابع مالي بيشتر از بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري و تسريع در اجراي طرح هاي تأمين آب انجام شود.

محمدي زاده خاطر نشان كرد: اطلاع رساني مؤثر و فرهنگ سازي به منظور ترويج و رعايت اصول صرفه جويي و مصرف بهينه بايد در دستور كار همه دولت ها قرار گيرد .

به گفته محمدي زاده ، امروز آب به يك مسئله بين المللي و جهاني تبديل شده است و كمبود آن در مناطقي از جهان در نقطه بحران قرار دارد و براساس بعضي پيش بيني ها در آينده از چالش هاي مهم جهاني خواهد بود .

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينكه ضابطه آب بويژه در بخش كشاورزي يكي از عوامل و دلايل مشكل آب در جهان بويژه آسيا و اقيانوسيه است، گفت:بحران آب عليرغم فراگيربودن آن در هيچ جاي ديگري به اندازه خاورميانه ابعاد سياسي و امنيتي نياز است .

وي ادامه داد :كمبود طبيعي آب ، توزيع نامتوازن ، اشتراكي و بي جايگزين بودن منابع آب در كنار مسائلي نظير افزايش بي رويه جمعيت و مصارف رو به تزايد آبي در كشورهاي خاورميانه ، اقتصاد متكي به كشاورزي ، سوء‌مديريت در مصارف آب ، تخاصمات ارضي ، مرزي و ايدئولوژيكي اين كشورها و فقدان قوانين بين المللي حاكم بر آب هاي مشترك از جمله عوامل تشديد كننده اين بحران هستند.

محمدي زاده با اشاره به اينكه در قرن بيستم جمعيت جهان سه برابر شده است، افزود: مصرف آب هفت برابر بيشتر شد و اگر امروز بالغ بر يك سوم جمعيت جهان كمبود آب دارد تا سال 2025 اين رقم به دو سوم افزايش خواهد يافت.

به گفته رييس سازمان حفاظت محيط زيست، تا سال 2025 كه جمعيت دنيا دو ميليارد نفر افزايش مي يابد ، انسان ها به 80 در صد افزايش در ذخاير آب نياز خواهند داشت .

وي تصريح كرد: استفاده نادرست از منابع محدود آب و ايجاد آلودگي در اين منابع منجر به بروز بحران ها و فاجعه هاي زيست محيطي خواهد گرديد. روند رو به رشد توسعه كشورها ، گسترش مراكز صنعتي ، استفاده بيش از حد از كود و سموم در كشاورزي ، تخليه پساب ها به منابع آبي پذيرنده ، زهاب هاي كشاورزي و فاضلاب هاي بيمارستاني و خانگي ، كميت و كيفيت منابع آبي محدود و ارزشمند كشورها را بشدت تهديد مي نمايد .

محمدي زاده خاطر نشان كرد: مديريت يكپارچه منابع آبي ، ضمن جبران برخي از كمبودها باعث افزايش ذخيره آبي موجود ، حداقل نمودن اثرات منفي استفاده مجزا از منابع و مديريت مؤثر و بهينه آب مي شود.

وي ادامه داد : اين موضوع بازدهي اقتصادي افزايش مي يابد و هم پايداري اكولوژيكي و زيست محيطي كه حفاظت اكوسيستم ها و محيط زيست را كه به نسل هاي آينده نيز تعلق دارد ، تضمين مي كند و هم مساوات در دسترسي مطمئن به آب را كه حق همه انسان ها بلكه موجودات زنده است و دولت ها به عنوان پايه اصلي امنيت آب به آن متعهد مي باشند را به رسميت مي شناسد .

محمدي زاده در ادامه به اقدامات جمهوري اسلامي ايران براي برون رفت از بحران فعلي در حوزه مديريت منابع آب پرداخت و اظهار داشت: سياست گذاري در بخش آب بر اساس ارزش واقعي منابع آبي با رويكرد توسعه پايدار و حفاظت از محيط زيست كشور، بهره گيري از مؤثرترين امكانات و تجهيزات مديريت منابع آب و پساب ، ضرورت استفاده از سيستم هاي نوين آبياري و بازچرخاني آب ، ارتقاي برنامه هاي مديريت فاضلاب ها و رون آب ها به منظور تصفيه و بازچرخاني آن ها ، بهره گيري از منابع آب غيرمتعارف برخي از جمله فعاليت هاي ايران در اين حوزه است.

وي ادامه داد: حفاظت از كيفيت منابع آب در برابر آلودگي ها از طريق توسعه برنامه هاي تصفيه فاضلاب و مديريت عدم تخليه آنها به منابع آبي و محيط زيست ، استقرار سيستم هاي يكپارچه پايش منابع آب سطحي و زيربنايي و استقرار سيستم يكپارچه پايش منابع آلاينده آب ، توجه كافي به آبخيزداري و كنترل ميزان فرسايش و رسوب ، كنترل برداشت بي رويه از منابع آب زيرزميني و تأكيد بر برنامه هاي حذف آلودگي از مبدأ و ارتقاء آموزش همگاني و مشاركت مردمي در زمينه پيشگيري ، كنترل و كاهش آلودگي منابع آب از ديگر اقدامات ايران در مديريت منابع آب مي باشد.
منبع:تابناک-ایسنا

آزمون پمپاژ - یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1392
شاخص های شیمیایی زیستی آب - یکشنبه پانزدهم اردیبهشت 1392
اندازه گیری COD - یکشنبه هشتم اردیبهشت 1392
استخدام خورشید برای تولید سوخت از فاضلاب - یکشنبه یکم اردیبهشت 1392
سیستم های آبیاری - پنجشنبه بیست و دوم فروردین 1392
فاضلاب ها و مواد تشکیل دهنده آنها - پنجشنبه پانزدهم فروردین 1392
استفاده از لجن و کمپوست لجن درکشاورزی - پنجشنبه هشتم فروردین 1392
عوامل انسانی افزایش و کاهش آلودگی آب - پنجشنبه یکم فروردین 1392
در مورد کربن فعال - سه شنبه بیست و دوم اسفند 1391
شناسائي و كاهش آب بحساب نيامده در شبكه هاي آبرساني شهري - سه شنبه پانزدهم اسفند 1391
هدایت ویژه،TDS،کدورت - سه شنبه هشتم اسفند 1391
شعار روز جهانی آب در سال 2013:آب در هر مکان برای همگان با همکاری های بین المللی - چهارشنبه دوم اسفند 1391
آزمايش جارتست - سه شنبه یکم اسفند 1391
تصفیه فاضلاب صنعتی با استفاده از سنگ آتشفشان - دوشنبه بیست و سوم بهمن 1391
استفاده مجدد از فاضلاب - یکشنبه بیست و دوم بهمن 1391
خوردگی فلزات روش های جلوگیری از آن - یکشنبه پانزدهم بهمن 1391
انجام روزانه 1000نمونه‌برداری از آب شرب اصفهان به منظور تعیین میزان کیفیت - یکشنبه هشتم بهمن 1391
23 بهمن ماه اعلام می شود: شعار روز جهانی آب 2013 - دوشنبه دوم بهمن 1391
اعلام سال 2013 با عنوان سال بین‌المللی همکاری در امور آب - دوشنبه دوم بهمن 1391
پیشنهادات و نگرش های کاهش اثرات زیان آور زیست محیطی از پساب صنعتی - یکشنبه یکم بهمن 1391
ایستگاه های پمپاژ - شنبه بیست و سوم دی 1391
انتخاب فرآيند مناسب تصفيه فاضلاب - جمعه بیست و دوم دی 1391
پاک‌ سازي آب‌هاي زيرزميني با استفاده از نانوذرات آهن - سه شنبه نوزدهم دی 1391
مواد شيميايي منعقدکننده و کمک منعقدکننده - جمعه پانزدهم دی 1391
هشتمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب ايران - جمعه هشتم دی 1391
گندزدايی - جمعه یکم دی 1391
روش های تعیین محل ایستگاه ها برای پمپاژ آب - سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391
پارامترهای اصلی تعیین کننده کیفیت آب - یکشنبه بیست و ششم آذر 1391
در رأی گیری برای انتخاب شعار نهایی روز جهانی آب سال 2013 شرکت کنید - شنبه بیست و پنجم آذر 1391
هوادهي در تصفيه آب شهري - چهارشنبه بیست و دوم آذر 1391
سرامیک هایی که بدون دخالت مواد شیمیایی آب را تصفیه می کنند - پنجشنبه شانزدهم آذر 1391
اسمز معکوس - چهارشنبه پانزدهم آذر 1391
اولين همايش ملي حفاظت و برنامه ريزي محيط زيست - سه شنبه چهاردهم آذر 1391
اولين همايش حفاظت از تالاب ها واكوسيستم هاي آبي - سه شنبه چهاردهم آذر 1391
الكترودياليز - چهارشنبه هشتم آذر 1391
كنفرانس ملي مديريت سيلاب - دوشنبه ششم آذر 1391
اولين كنفرانس ملي هيدرولوژي مناطق نيمه خشك - دوشنبه ششم آذر 1391
نانوفوتوكاتاليست - چهارشنبه یکم آذر 1391
اولین همایش تصفیه آب و پساب های صنعتی - سه شنبه سی ام آبان 1391
روش های تصفیه پساب صنعتی - دوشنبه بیست و نهم آبان 1391
آشنایی با سیستم فاضلابی پوش فیت - دوشنبه بیست و دوم آبان 1391
تعیین دوره مطلوب فعالیتهای نت پیشگیرانه - یکشنبه بیست و یکم آبان 1391
تصفیه خانه شهرک صنعتی جهان آباد میبد - جمعه نوزدهم آبان 1391
اثرات ازت و فسفر موجود در فاضلابها در محیط زیست - جمعه نوزدهم آبان 1391
تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان شهدای کارگر - جمعه نوزدهم آبان 1391
برکه تثبیت یزد - جمعه نوزدهم آبان 1391
تصفیه پسماندهای نیروگاهی - جمعه نوزدهم آبان 1391
شیرهای کنترل - دوشنبه پانزدهم آبان 1391
محیط های کشت میکروبیولوژی - پنجشنبه یازدهم آبان 1391
استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تاسیسات آب - دوشنبه هشتم آبان 1391

فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب...
ما را در سایت فرآیند های تصفیه آب و فاضلاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرحسین ستوده بیدختی treatmentprocesses بازدید : 141 تاريخ : جمعه 3 خرداد 1392 ساعت: 19:08